Κατέθεσε σήμερα στη Βουλή ο κ. Λεωνίδας Γρηγοράκος Αντιπρόεδρος της Βουλής & Βουλευτής Λακωνίας ερώτηση προς τους Υπουργούς Εσωτερικών, Διοικητικής μεταρρύθμισης και Οικονομικών, σχετικά με τη διεύρυνση των αρμοδιοτήτων των ΚΕΠ προκειμένου να διευκολυνθούν οι πολίτες στη καθημερινότητα τους και ιδιαίτερα των απομακρυσμένων περιοχών.
Τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ) μπήκαν στην ζωή μας πριν από μερικά χρόνια και κατάφεραν να την κάνουν ευκολότερη, αφού καθημερινά μας απαλλάσσουν από πολλές γραφειοκρατικές διαδικασίες που συνεπάγεται τις άμεσες συναλλαγές με τις δημόσιες υπηρεσίες.
Σήμερα ΚΕΠ συναντά πλέον κανείς στα περισσότερα σημεία της χώρας, ενώ παράλληλα ενισχύθηκε ο ρόλος τους και αυξήθηκαν σημαντικά οι υπηρεσίες που παρέχουν στους πολίτες. Στο Κέντρο Εξυπηρέτησης Πολιτών ο πολίτης μπορεί να πληροφορηθεί για όλα τα ζητήματα της Δημόσιας Διοίκησης και να προωθήσει προς διεκπεραίωση υποθέσεις, που σχετίζονται με φορείς του Δημοσίου.
Έτσι αποφεύγει τις χρονοβόρες γραφειοκρατικές διαδικασίες και κυρίως περιορίζει τις μετακινήσεις του σε ένα μόνο σημείο ("one stop shop") για τις 1034 διοικητικές διαδικασίες που διεκπεραιώνει το Κ.Ε.Π.. Σήμερα, όμως, με τις υπάρχουσες συνθήκες που επιβάλλουν τη συγχώνευση ή και την κατάργηση υπηρεσιών του Δημοσίου, όπως για παράδειγμα οι εφορίες, είναι επιβεβλημένη η διεύρυνση των υπηρεσιών των ΚΕΠ.
Σύμφωνα με τις εξαγγελίες του Υπουργείου Οικονομικών, στις Εφορίες που θα καταργηθούν θα δημιουργηθούν τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων, στα οποία οι πολίτες θα μπορούν να διεκπεραιώνουν τις καθημερινές τους συναλλαγές με τις πρώην εφορίες. Το πρόβλημα, όμως, δημιουργείται λόγω απόστασης πολλών περιοχών, μιας και τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων θα δημιουργηθούν σε μεμονωμένους δήμους.
Επί παραδείγματι, θα δημιουργηθεί ΚΕΦ στους Μολάους Λακωνίας, στο οποίο θα εξυπηρετούνται πάρα πολλοί δήμοι και χωριά, ενώ δεν υπάρχει πρόβλεψη για τη Νεάπολη Λακωνίας, με αποτέλεσμα οι κάτοικοι να πρέπει να διανύουν μεγάλες αποστάσεις προκειμένου να εξυπηρετηθούν, γεγονός που έχει τεράστιο κόστος οικονομικό, προσωπικό αλλά και επιβάρυνση σε χρόνο και πόρους του ΚΕΦ εφόσον θα εξυπηρετεί μεγαλύτερο όγκο πληθυσμού.
Για το λόγο αυτό ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:
1. Υπάρχει στα σχέδια των Υπουργείων η πρόθεση ή και ο σχεδιασμός επέκτασης των διαδικασιών που διεκπεραιώνουν τα ήδη υπάρχοντα ΚΕΠ ως προς τις διαδικασίες των εφοριών, ώστε να εξυπηρετούνται όλες οι περιοχές της Ελλάδος ακόμα και οι πιο απομακρυσμένες;
2. Θα μπορούσαν τα συναρμόδια Υπουργεία να επεξεργαστούν την πρόταση κατά την οποία να υπάρχει συνεργασία μεταξύ ΚΕΠ και ΚΕΦ, ώστε να αποστέλλονται τουλάχιστον ταχυδρομικώς ή ηλεκτρονικά τα αιτούμενα από τους πολίτες έγγραφα, στην περίπτωση που δεν δημιουργηθούν ΚΕΦ σε όλες τις περιοχές;
3. Σε ότι αφορά στις διαδικασίες διεκπεραίωσης από τα ΚΕΠ, εκτός από τα φορολογικά θέματα, υπάρχει η πρόβλεψη ή η πρόθεση σχεδιασμού ανάλογων δομών εντός των ΚΕΠ και για άλλες διαδικασίες, όπως για το ΙΚΑ, το ΝΑΤ και άλλα ασφαλιστικά ταμεία;
03.01.2013 Ο Ερωτών Βουλευτής, Γρηγοράκος Λεωνίδας
Τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ) μπήκαν στην ζωή μας πριν από μερικά χρόνια και κατάφεραν να την κάνουν ευκολότερη, αφού καθημερινά μας απαλλάσσουν από πολλές γραφειοκρατικές διαδικασίες που συνεπάγεται τις άμεσες συναλλαγές με τις δημόσιες υπηρεσίες.
Σήμερα ΚΕΠ συναντά πλέον κανείς στα περισσότερα σημεία της χώρας, ενώ παράλληλα ενισχύθηκε ο ρόλος τους και αυξήθηκαν σημαντικά οι υπηρεσίες που παρέχουν στους πολίτες. Στο Κέντρο Εξυπηρέτησης Πολιτών ο πολίτης μπορεί να πληροφορηθεί για όλα τα ζητήματα της Δημόσιας Διοίκησης και να προωθήσει προς διεκπεραίωση υποθέσεις, που σχετίζονται με φορείς του Δημοσίου.
Έτσι αποφεύγει τις χρονοβόρες γραφειοκρατικές διαδικασίες και κυρίως περιορίζει τις μετακινήσεις του σε ένα μόνο σημείο ("one stop shop") για τις 1034 διοικητικές διαδικασίες που διεκπεραιώνει το Κ.Ε.Π.. Σήμερα, όμως, με τις υπάρχουσες συνθήκες που επιβάλλουν τη συγχώνευση ή και την κατάργηση υπηρεσιών του Δημοσίου, όπως για παράδειγμα οι εφορίες, είναι επιβεβλημένη η διεύρυνση των υπηρεσιών των ΚΕΠ.
Σύμφωνα με τις εξαγγελίες του Υπουργείου Οικονομικών, στις Εφορίες που θα καταργηθούν θα δημιουργηθούν τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων, στα οποία οι πολίτες θα μπορούν να διεκπεραιώνουν τις καθημερινές τους συναλλαγές με τις πρώην εφορίες. Το πρόβλημα, όμως, δημιουργείται λόγω απόστασης πολλών περιοχών, μιας και τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων θα δημιουργηθούν σε μεμονωμένους δήμους.
Επί παραδείγματι, θα δημιουργηθεί ΚΕΦ στους Μολάους Λακωνίας, στο οποίο θα εξυπηρετούνται πάρα πολλοί δήμοι και χωριά, ενώ δεν υπάρχει πρόβλεψη για τη Νεάπολη Λακωνίας, με αποτέλεσμα οι κάτοικοι να πρέπει να διανύουν μεγάλες αποστάσεις προκειμένου να εξυπηρετηθούν, γεγονός που έχει τεράστιο κόστος οικονομικό, προσωπικό αλλά και επιβάρυνση σε χρόνο και πόρους του ΚΕΦ εφόσον θα εξυπηρετεί μεγαλύτερο όγκο πληθυσμού.
Για το λόγο αυτό ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:
1. Υπάρχει στα σχέδια των Υπουργείων η πρόθεση ή και ο σχεδιασμός επέκτασης των διαδικασιών που διεκπεραιώνουν τα ήδη υπάρχοντα ΚΕΠ ως προς τις διαδικασίες των εφοριών, ώστε να εξυπηρετούνται όλες οι περιοχές της Ελλάδος ακόμα και οι πιο απομακρυσμένες;
2. Θα μπορούσαν τα συναρμόδια Υπουργεία να επεξεργαστούν την πρόταση κατά την οποία να υπάρχει συνεργασία μεταξύ ΚΕΠ και ΚΕΦ, ώστε να αποστέλλονται τουλάχιστον ταχυδρομικώς ή ηλεκτρονικά τα αιτούμενα από τους πολίτες έγγραφα, στην περίπτωση που δεν δημιουργηθούν ΚΕΦ σε όλες τις περιοχές;
3. Σε ότι αφορά στις διαδικασίες διεκπεραίωσης από τα ΚΕΠ, εκτός από τα φορολογικά θέματα, υπάρχει η πρόβλεψη ή η πρόθεση σχεδιασμού ανάλογων δομών εντός των ΚΕΠ και για άλλες διαδικασίες, όπως για το ΙΚΑ, το ΝΑΤ και άλλα ασφαλιστικά ταμεία;
03.01.2013 Ο Ερωτών Βουλευτής, Γρηγοράκος Λεωνίδας