Τρίτη, 5 Απριλίου 2011

Ο δρόμος «φάντασμα» κόστισε 17 εκατομμύρια…

Ενα «έργο-φάντασμα», η παράκαμψη Σπάρτης στο τμήμα Σκούρα - Πυρί, στοιχειώνει την ανάπτυξη στον νομό, καθώς η ανάδοχος εταιρεία υπερ-πληρώθηκε με 17 εκατ. ευρώ για κάγκελα, οδόστρωμα και φύτευση που… δεν υπάρχουν πουθενά, ενώ το έργο θεωρείται «κλειδί» για τον τουρισμό της Σπάρτης.

Το τελευταίο διάστημα, οι αποκαλύψεις για την πρωτοφανή απάτη διαδέχονται η μία την άλλη, ενώ, σε παρέμβασή της, η Ειδική Υπηρεσία Αρχής Πληρωμής της Γενικής Γραμματείας Επενδύσεων και Ανάπτυξης ζήτησε να ενημερωθεί και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Καταπολέμησης Απάτης (OLAF).
Σε «κόκκινο συναγερμό» βρίσκονται, επίσης, οι εισαγγελικές Αρχές της Σπάρτης, οι οποίες διεξάγουν ανακρίσεις, ενώ παράλληλα ενημερώθηκαν τόσο ο επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης όσο και οι επιθεωρητές Δημοσίων Εργων.

Μάλιστα, ο γ.γ. Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου - Δυτικής Ελλάδας και Ιονίου, Αναστάσιος Αποστολόπουλος, ο οποίος ζητεί «να πέσει άπλετο φως στην υπόθεση και να αποδοθούν ποινικές και διοικητικές ευθύνες», είναι κατηγορηματικός για την ουσία της υπόθεσης.

Ετσι, σε έγγραφό του με ημερομηνία 14-3-2011, αναφέρει πως «στις 25 Φεβρουαρίου 2011, η Ειδική Υπηρεσία Αρχής Πληρωμής της Γ.Γ. Επενδύσεων και Ανάπτυξης, με υπογραφή του προϊσταμένου της Ειδικής Υπηρεσίας κ. Δημήτρη Σουσούνη, μας πληροφόρησε ότι εξετάζοντας τα στοιχεία τα σύμβασης του έργου “Παράκαμψη Σπάρτης: Τμήμα Σκούρα - Πυρί”, που έχει συναφθεί μεταξύ της Περιφέρειας Πελοποννήσου (ΔΕΚΕ) και της Εταιρείας “ΝΤΙ ΕΣ Α.Ε.”, διαπίστωσε ότι έχουν πιστοποιηθεί και πληρωθεί εργασίες που δεν έχουν εκτελεστεί».

Εργο… μηδέν!
Σύμφωνα με τον πρώην νομάρχη Λακωνίας, Κωνσταντίνο Φούρκα, «η κατασκευή της παράκαμψης της Σπάρτης είχε ενταχθεί το 2008 στο Γ’ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης από τη νομαρχία ως μεγάλο αναπτυξιακό έργο, καθώς έλυνε τα προβλήματα για τη μεταφορά αγροτικών προϊόντων, ήταν ανάσα για το κυκλοφοριακό της Σπάρτης, ενώ συνέδεε τη νότια Λακωνία και τους σπουδαιότερους τουριστικούς προορισμούς της».

Το κόστος που είχε προβλεφθεί ήταν 14 εκατ. ευρώ, από τα οποία το 80% θα καταβαλλόταν από κοινοτικούς πόρους. Πράγματι, το έργο δημοπρατήθηκε και την επίβλεψη ανέλαβε η ΔΕΚΕ (Διεύθυνση Ελέγχου Κατασκευής Εργων), η οποία ήταν και υπεύθυνη για την πιστοποίηση των εκτελεσθέντων εργασιών, προκειμένου να πληρωθεί η ανάδοχος εταιρεία.

Σύμφωνα με όλα τα στοιχεία και με ευθύνη της ΔΕΚΕ, καταβλήθηκε μέχρι στιγμής το ποσό των 17 εκατ. ευρώ για κάγκελα της γέφυρας που… ουδέποτε κατασκευάστηκε, για διαγράμμιση οδοστρώματος, ενώ η άσφαλτος δεν έχει ακόμη στρωθεί και για φύτευση πρανών που ούτε καν έχουν δημιουργηθεί!
Μάλιστα, τα χρήματα αυτά καταβάλλονταν τμηματικά σε δόσεις, ανάλογα με την… πρόοδο των εργασιών. Με τον τρόπο αυτό, καταβλήθηκαν12 εκατ. ευρώ μέχρι το 2009 και μέσα στο 2010, πάντα με την πιστοποίηση της ΔΕΚΕ ότι το έργο «βαίνει καλώς», άλλα 5 εκατ. ευρώ.

Οι καταγγελίες για «έργο-μαϊμού» κινητοποίησαν και τις δικαστικές Αρχές, με αποτέλεσμα, ύστερα από παραγγελία του εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Σπάρτης, η πταισματοδίκης Δάφνη Κατσαφάνα να διενεργεί προανάκριση, ενώ ο γενικός διευθυντής της Αποκεντρωμένης Αυτοδιοίκησης στην Πάτρα, Διονύσης Παναγιωτόπουλος, να ζητήσει από τη ΔΕΚΕ εγγράφως «εξηγήσεις», ενώ διέταξε και ΕΔΕ.

Να σημειωθεί πως ανάλογες έρευνες γίνονται και για το τμήμα του δρόμου παράκαμψης της Σελλασίας και των Βουτιάνων, που κατασκευάστηκε και αυτό με την επίβλεψη των τότε προϊσταμένων και αρμόδιων μηχανικών της ΔΕΚΕ και το οποίο υποχώρησε μερικούς μήνες μετά την παράδοση του στην κυκλοφορία, αφήνοντας στη θέση του μία… τρύπα!

Επιπτώσεις…
Από τα μέχρι τώρα στοιχεία προκύπτουν «παρανομίες κατ’ εξακολούθηση, παρατυπίες και τεράστιες ευθύνες αρμοδίων δημοσίων υπηρεσιών», ενώ όλες οι μαρτυρίες κάνουν λόγο για «σκάνδαλο πολλών εκατομμυρίων» και για «λεφτά που χάθηκαν…».

Μπροστά σ’ αυτή την κατάσταση, η Ειδική Υπηρεσία Αρχής Πληρωμής της Γ.Γ. Επενδύσεων και Ανάπτυξης αποφάσισε να προχωρήσει στην απένταξη του έργου από το Γ’ ΚΠΣ και από το ΕΣΠΑ, στο οποίο ήταν επίσης ενταγμένο, με αποτέλεσμα η όποια εξέλιξη της συνέχισής του στο μέλλον να βαρύνει αποκλειστικά και μόνο το Ελληνικό Δημόσιο!

«Μόλις μας πάρουν χαμπάρι οι Ευρωπαίοι, θα μας πάρουν με τις πέτρες μέχρι τον Ταΰγετο και θα έχουν και απόλυτο δίκιο…», τόνισε χαρακτηριστικά στη Real news στέλεχος της Γ.Γ. Επενδύσεων.

Στη Βουλή φέρνει το θέμα ο κ. Κ. Βελόπουλος

Ερώτηση στη Βουλή κατέθεσε σχετικά με το θέμα ο βουλευτής Θεσσαλονίκης του ΛΑΟΣ, κ. Κυριάκος Βελόπουλος:

«Συμφώνως με δημοσίευμα της κυριακάτικης εφημερίδος ‘’Real news’’, της 3ης Απριλίου 2011, αναφέρεται ότι, σε έργο – ‘’φάντασμα’’ έχει εξελιχθεί, η πολυσυζητημένη παράκαμψη Σπάρτης, στο τμήμα Σκούρα-Πυρί, που στοιχειώνει την ανάπτυξη στον νομό, καθώς η ανάδοχος εταιρεία, ‘‘υπερ-πληρώθηκε’’, με ένα ποσό 17.000.000 ευρώ, για οδόστρωμα, κάγκελα και φύτευση, που όμως δεν υπάρχουν πουθενά, αν και η κατασκευή αυτής της οδικής αρτηρίας αποτελεί «κλειδί», για τον τουρισμό της Σπάρτης.

Ήδη οι εισαγγελικές αρχές της Σπάρτης διεξάγουν ανακρίσεις, ενώ παραλλήλως έχουν ενημερωθεί και ο επιθεωρητής Δημοσίας Διοικήσεως αλλά και οι επιθεωρητές Δημοσίων Έργων, ενώ ο γγ Αποκεντρωμένης Διοικήσεως Πελοποννήσου-Δυτ. Ελλάδος, ζητά «να πέσει άπλετο φως στην υπόθεση και να αποδοθούν οι ποινικές και διοικητικές ευθύνες». Το οξύμωρο είναι πως τα χρήματα καταβάλλονταν τμηματικώς σε δόσεις, αναλόγως της προόδου των... εργασιών, ήτοι εδόθησαν 12 εκατ. ευρώ έως το 2009 και εντός του 2010, με την πιστοποίηση μάλιστα της αρμοδίας ΔΕΚΕ, ότι το έργο «βαίνει καλώς» (!), ακόμη 5 εκατ. ευρώ! Επίσης, έρευνες γίνονται και για το τμήμα του δρόμου παρακάμψεως Σελλασίας-Βουτιάνων, που μόλις ολίγους μήνες μετά την παράδοσή του υποχώρησε, αφήνοντας στη θέση του, μια τρύπα!

Στο όλο ζήτημα έχει ενημερωθεί και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Καταπολεμήσεως της Απάτης (OLAF), ενώ το πλήγμα, όπως επισημαίνεται, για τον τουρισμό αλλά και τη διακίνηση των αγροτικών προϊόντων, στην ευρυτέρα περιοχή, είναι μεγάλο.

ΕΡΩΤΑΤΑΙ:
1. Ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα τα στοιχεία και οι πληροφορίες, που παραθέτει το ανωτέρω δημοσίευμα, για το έργο του δρόμου – ‘’φάντασμα’’, στη Σπάρτη και για τα καταβληθέντα 17 εκατ. ευρώ, χωρίς να έχει γίνει τίποτε; Τι έχει συμβεί τελικώς;

2. Πώς τοποθετείται το υπουργείο και σε ποιες περαιτέρω ενέργειες θα προχωρήσει και για τη διαλεύκανση της υποθέσεως και των περίεργων παραμέτρων της, αλλά και για την απεμπλοκή του έργου, που αποτελεί, κυριολεκτικώς ‘’ανάσα’’ για τον νομό Λακωνίας; Πώς είναι δυνατόν, να δίνεται αρμοδίως (ΔΕΚΕ) πιστοποίηση εργασιών, ότι ‘’όλα βαίνουν καλώς’’, σε κάτι που δεν έχει γίνει τίποτε;».

του ΝΕΣΤΟΡΑ ΔΗΜΑΡΑ και την realtime