7 χρόνια πέρασαν από την τραγωδία του IRENE SERENADE στην Πύλο και στα ασφαλή νερά της Πύλου ένα νέο ναυτικό ατύχημα έρχεται να προστεθεί.
Το πλοίο ΡΑΜΟΝΑ βρισκόταν μισοβυθισμένο στον όρμο του Ναυαρίνου
από το 1987, χωρίς κανένας να γνωρίζει ή να λέει πως για 22 χρόνια
μία τοξική βόμβα βρισκόταν μέσα στον όρμο.
Στο κουφάρι του πλοίου βρισκόταν ως φορτίο 573 τόνοι θειϊκό αργίλιο,
χημική ουσία που χαρακτηρίζεται τοξική ως και καρκινογόνος.
22 χρόνια το μισοβυθισμένο πλοίο αποτελούσε "αξιοθέατο" της περιοχής.
Από καθαρή τύχη η ενδεχόμενη απόρριψη του φορτίου στη θάλασσα,
δεν εξελίχθηκε σε μία ακόμη περιβαλλοντική καταστροφή με ανυπολόγιστες συνέπειες, ενώ κανείς δεν ενημέρωνε τους κατοίκους της περιοχής, για τον κίνδυνο τον οποίο διέτρεχε.
Δεν πέρασαν πολλά χρόνια ώσπου να συμβεί το 3ο ατύχημα,
το οποίο ήταν καταστροφή για την Πύλο αλλά παράλληλα
και σωτηρία της.
Στις 9-10-1993 οι κάτοικοι της Πύλου είδαν έντρομοι τη θάλασσα
να γίνεται μαύρη.
Το ελληνικό δεξαμενόπλοιο ILIAD προσέκρουσε σε ύφαλο κοντά
στη Σφακτηρία, στο ίδιο περίπου σημείο που πριν 13 χρόνια είχε
διαρρεύσει το πετρέλαιο από το IRENE SERENADE.
Αυτή τη φορά δεν σημειώθηκε έκρηξη, αλλά ούτε και οι άνεμοι
ήταν ευνοϊκοί.
Μεγάλο μέρος από τους 82.000 τόνους πετρέλαιο που μετέφερε
το πλοίο κατέληξαν στις ακτές του όρμου, και επήλθε μία μεγάλη
οικολογική καταστροφή.
Χιλιάδες ψάρια βρέθηκαν νεκρά, ενώ οι επιχειρήσεις ιχθυοκαλλιεργειών
της περιοχής ανέφεραν ζημιές ύψους 1,5 δισεκατομμυρίων δραχμών.
Η αλιεία στην περιοχή σταμάτησε για ακαθόριστο χρονικό διάστημα.
Η φημισμένη παραλία της Βοϊδοκοιλιάς γέμισε πετρέλαιο.
Η τουριστική κίνηση μηδενίστηκε.
Μετά τα διαδοχικά ατυχήματα επεβλήθη απαγόρευση εισόδου των δεξαμενοπλοίων στον όρμο. Και από τότε τα πλοία άρχισαν να έρχονται στον όρμο των Βατίκων. Δυστυχώς βρέθηκαν ντόπιοι επιχειρηματίες, που προκειμένου οι επιχειρήσεις τους να κερδίζουν κάποια χρήματα δεν σκέφτονται σε τι κίνδυνο εκθέτουν το τόπο, που σε οποιαδήποτε στιγμή μπορεί να γίνει ένας φλεγόμενος όρμος, και οι ακτές του κατάμαυρες, όπως κάποτε ήταν η Πύλος.
Σύμφωνα με στοιχεία της GREENPEACE η δραστηριότητα της αγκυροβολίας και ανεφοδιασμού πλοίων στον όρμο της Πύλου, είχε αναπτυχθεί λόγω της ενασχόλησης των αρχών της περιοχής με την πρακτόρευση των πλοίων. (Πηγή εφημερίδα Realplanet 1-2-2009).
Το ίδιο βέβαια συμβαίνει και στα Βάτικα αφού 3 Αντιδήμαρχοι επί της δημοτικής αρχής ΚΟΥΣΟΥΛΗ, πρακτορεύουν πλοία ή εργάζονται για λογαριασμό των πρακτορείων.
Γιάννης Ψαράκης από Τουλίπα Γουλιμή
το ημιβυθισμένο "ΡΑΜΟΝΑ" στον όρμο Ναυαρίνου. |
5 πλοία "ΔΩΡΕΑΝ" σε μία φωτογραφία, 4 στον κόλπο Βοιών κι ένα στον Λακωνικό κόλπο |
Μετά τα διαδοχικά ατυχήματα επεβλήθη απαγόρευση εισόδου των δεξαμενοπλοίων στον όρμο. Και από τότε τα πλοία άρχισαν να έρχονται στον όρμο των Βατίκων. Δυστυχώς βρέθηκαν ντόπιοι επιχειρηματίες, που προκειμένου οι επιχειρήσεις τους να κερδίζουν κάποια χρήματα δεν σκέφτονται σε τι κίνδυνο εκθέτουν το τόπο, που σε οποιαδήποτε στιγμή μπορεί να γίνει ένας φλεγόμενος όρμος, και οι ακτές του κατάμαυρες, όπως κάποτε ήταν η Πύλος.
Σύμφωνα με στοιχεία της GREENPEACE η δραστηριότητα της αγκυροβολίας και ανεφοδιασμού πλοίων στον όρμο της Πύλου, είχε αναπτυχθεί λόγω της ενασχόλησης των αρχών της περιοχής με την πρακτόρευση των πλοίων. (Πηγή εφημερίδα Realplanet 1-2-2009).
Το ίδιο βέβαια συμβαίνει και στα Βάτικα αφού 3 Αντιδήμαρχοι επί της δημοτικής αρχής ΚΟΥΣΟΥΛΗ, πρακτορεύουν πλοία ή εργάζονται για λογαριασμό των πρακτορείων.
Γιάννης Ψαράκης από Τουλίπα Γουλιμή